torsdag 6 juli 2017

Om

Jag måste gå med väldigt bestämda steg och ryggen alldeles rak och med huvudet mycket högt och blicken fäst rakt framför mej nånstans mycket långt bort Jag måste sätta den ena foten framför den andra utan att tveka och aldrig, aldrig någonsin titta ner.
Jag måste sitta i timtal fullständigt orörlig framför min spegelbild och föra oändligt långa samtal med mej själv och studera mitt ansikte mycket noga för att försäkra mej om att jag fortfarande finns och inte bara är nån sorts överbliven restprodukt från vårt gemensamma liv.
Och jag måste ta långa promenader längs stranden så att jag kan gråta mycket våldsamt och skrika mycket gällt och okontrollerat och ibland skratta mycket högt och tydligt för mej själv.
Om jag ska klara av det här Om jag ska klara det här Jag vet inte hur man klarar av sånt här Jag vet inte om jag klarar det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar