söndag 5 februari 2017

Kontroll

Jag fick besked att proverna de tog från livmodern va bra. Inga konstigheter där.
Den kontrollen klarade jag.
Sen är jag jävligt trött på människor som vill ha kontroll över andra. De säger inte att det är kontroll det är de vill ha. Nä då. Utan det sipprar igenom , mellan vänlighet och snällhets saker. Sakta men säkert kommer det fram att det är kontroll över en annan de vill ha.
Varför vill man ha kontroll över en annan människa kan man undra? 
Varför tror en del att de kan kontrollera hur en annan människa ska vara?
Varför skall det vara så in i helvete svårt att bara låta någon vara som de är?
Jag lever med mig själv varje dag. Jag vet vad jag kan och vad jag står för. De beslut jag tar är mina. De är både bra och dåliga. Men de är mina. Och varför jag tar de vet bara jag.
Ingen absolut ingen har med det att göra. Jag varesig vill eller tänker låta någon annan komma och försöka ändra på det. Eller på något sätt försöka säga att de har rätt till att veta hur jag tänker. Nä glöm det.
Jag är jag, ta det eller gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar