söndag 19 februari 2017

Hur ska man veta?

När jag har folk runt omkring mig vill jag bara själv.  När jag är själv vill jag ha folk här.
Hur ska jag beta vad jag vill egentligen,  när jag inte vet det själv? 
Där i ligger det där som jag ibland skriver om att vara sann mot sig själv.  Hur ska jag veta vad jag ska göra när jag inte vet det själv. Det låter kanske märkligt men jag tror att det beror på att jag aldrig har haft förmånen att kunna få bestämma exakt hur jag vill ha det. Jag har alltid fått anpassa mig till någon eller något annat. Jag har haft barn som har behövt gå före
Jag har haft män som har tyckt att deras behov gått före mina. Jag har inte haft pengar att göra saker jag har velat.
Nu när jag börjar närma mig en tillvaro där jag kan bestämma mera själv är jag mer vilse än någonsin.
Vem är jag egentligen?
Vad tycker jag egentligen?
Vad vill jag göra om jag får bestämma själv?

Nu: laga soppa
Sen: slöa soffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar