tisdag 22 november 2016

Ensam?

Jag har inga problem med att vara själv. Men det är inte roligt att känna sig ensam. Det är två vitt skilda saker.
Just nu känner jag mig ruskigt ensam.
Jag tänker mycket på det där att vara två. Att man kanske inte känner sig så ensam då. Jag vet inte, för det är mycket svårare att känna sig ensam i en tvåsamhet än att vara själv.
Och NEJ jag tänker INTE leta efter någon bara för att ha någon.
Det är slut med det.
Jag ska vara ensam så länge att jag börjar gilla mig själv igen. För jag kan inte direkt påstå att jag gör det just nu. Jag tror att det är en förutsättning för att kunna leva ett rikt liv. Jag ska ju ändå stå ut med mig själv rätt mycket.
Det gäller nu bara att skaka av mig syndom koftan ( ingen offerkoffta här inte) men jag tycker lite synd om mig just nu, och gå vidare.  Inte tappa fokus lixom,  utan bara fortsätta på den spåret jag va inne på.
Det kanske låter flummigt. Men ni som vet vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar