tisdag 27 september 2016

Jag tycker om mig själv som jag är; jag vill inte ändra mig för någon

Jag vill inte ändra mig för dig, så be mig inte om att vara annorlunda, att vara smalare att jag undviker mina intressen för att stänga in mig. Jag tycker om mig själv som jag är, så du måste acceptera mig med alla mina nyanser för i dem så finns min lycka, min integritet.
Det finns dom som i dagens läge tror att en relation innebär att man ger upp allt för en annan. De undviker att vara den som de egentligen är för att ”passa in” för att relationen ska fungera.
Den som gör detta kommer att förlora, den som ändrar sig för att göra sin partner lycklig slutar att vara sig själv. Relationen kommer därför inte att vara annat än en fars som är dömd till att misslyckas där en dominerar och en annan har en oidentifierbar mask. Låt inte detta hända.
En annan detalj att tänka på är att den som lever i en relation där personerna inte är likvärdiga och där relationen inte är lycklig, så kommer en av personerna att försöka ändra den andra. Ibland är det man själv som försöker ändra sig för att anpassa sig till den andra personen, för att bli accepterad, för att bli älskad.
Den som försöker låtsas vara något gör inte detta för att andra personer ska tycka om en, utan för att de egentligen inte älskar sig själva. Och även då de under vissa tider tror att de är lyckliga och att allt går bra så kommer självförtroendet sakta att gå sönder som ett gammalt sandslott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar