torsdag 1 september 2016

Att sova eller inte?

Jag har under en herre jösses massa år ätit sömntabletter för att överhuvudtaget kunnat sova. Att få sova är ett stort behov för mig, det har allt varit det. Jag fungerar inte om jag inte får sova ordentligt. Under alla år jag har mått dåligt så har sömnen varit under all kritik. Därför har jag tagit dessa tabletter.
Under de senaste åren tar jag dock tagit ett ganska milt preparat men jag har varit tvungen att ta de. Jag har mer och mer börjat fundera på om de verkligen gör någon nytta längre.
Så jag har vart tvungen att prova.
De två första dagarna tänkte jag att det går aldrig. Jag sov och somnade men vaknade 1000 gånger under natten.
Men nu på 3 dagen.... jag har sovit som en liten gris och vilken skillnad det är.
Märkligt att det kan vara skillnad på att sova och sova. Men så är det.
Jag var bara tvungen att berätta det.
Så nu skuttar jag upp som en liten gris och fortsätter med mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar