tisdag 23 augusti 2016

Vill kanske inte

Jag fick i dag reda på att mina främsta egenskaper är att jag är : ansvarsfull, hjälpsam och att Jag tar egna initiativ.
Det har jag gått på kurs och lärt mig.
Jag fick i samband med det även veta av min coach att jag är en av de starkaste personer hon har träffat.
Jag vet inte om jag vill vara den personen. Jag vill inte vara den som måste vara stark för att det är det enda alternativet jag har. Jag vill kunna vara liten ibland och bryta ihop och någon annan tar över ansvaret. Jag vill kunna låta bli att ta beslut och överlåta det till någon annan. Jag vill kunna krypa upp I soffan och säga : bestäm du, det blir bra.
Men jag kan inte det.
Så jag knyter hand i fickan och tittar rakt fram när jag går och lever upp till bilden av att jag är stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar