torsdag 10 mars 2016

Orättvist

Ibland kan man tycka att man blir fel behandlad. Att det är orättvist helt enkelt.
När man som jag tex har vart under ytan rätt länge så är man lite skör.
Det krävs inte alls mycket för att få en ur balans igen. Jag kan tala om att jag har kämpat som ett djur för att överhuvud taget ha lite sinnesnärvaro och göra det jag måste.
Men det funkar så jag ska inte klaga alls.
Då känns det lite orättvist att just den dagen när jag var som svagast och behövde lite hjälp.
Då bröt sonen ihop och jag vet inte vad som händer.
Vi kom riktigt på kant med varandra. Så där så det blev handgemäng, och det har aldrig hänt med någon av mina söner förut.
Jag ville prata lite då med den som har vart med i hela den här cirkusen.
Det gick inte heller.
Jag stod upp för mig själv och sa vad jag behövde. (så som jag ska göra)
Men det går tydligen inte att kombinera med en annan människa.
Det känns lite orättvist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar