onsdag 16 mars 2016

Acceptans

Detta har vi pratat om mycket på rehaben

Acceptans är en persons godkännande av att uppleva en situation, att följa en process eller att vara i ett tillstånd (ofta en negativ eller obekväm situation) utan att försöka ändra det, protestera eller avsluta det.

Nu händer det så mycket saker så jag vet inte riktigt om jag hänger med.
Först har storasyster tagit bort saker från skallen igen.
Det krävs egentligen en hel uppsats för att förklara hur det känns.
Men det här är bara en blogg så det får räcka där.

Sen har sonen helt plötsligt börjat jobba.?!?!

Sen ska jag och syster upp till Norrlandet på måndag.

Sen ska jag få all möjlig hjälp jag kan tänka mig för att försöka komma fram till vad jag ska bli när jag blir stor. Så om ett tag sitter jag där med med ett jobb.
Kanske?

Det trista i kråksången är att jag har hittat en knöl i bröstet ...igen!
Det ska kollas när jag har pengar igen.
Och jag kan inte gå ut och äta med mina rehab kompisar ut när vi slutar.
det är väl världsliga saker vi pratar om nu men tillräckligt för att jag ska må pissa av det.

Jag ska verkligen jobba på att det inte ska vara så här i fortsättningen.  Jag hoppas att det ena leder till det andra och att det blir lite lättare nu när sonen har börjat jobba.

Nu ska jag vårdad min trasiga rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar