torsdag 12 februari 2015

Herrmiddagar = egen tid

Jag har haft förmånen att få vara ute på ensamheten en hel vecka nu. Jag ändrarde lite i mitt numera fulla schema, eller så.
Det har inneburit långa sovmornar !! Eller jag har vaknat av mig själv vid 8 tiden på morgonen. Jag har sovit lite längre ett par mornar men det har varit de nätter när hundarna har hållit mig vaken.
Det är märkligt det där. Barnen växer upp och man ser framför sig hur man skall få sova ostört en hel natt. Vad gör man då? Jo man skaffar hund !!
Och inte fick man sova ostört då heller.
Som tur är så sover de en del på dagarna vilket betyder att jag gör det med.
Eftersom vi gör lite som vi vill här ute så gjorde vi det och åkte till den lokala Bibblan här ute.
Mycket trevligt.
Jag lånade 5 st böcker.
Herreminje tänkte jag det är ju år och dar sedan jag läste så mycket. Och det är det.Men tro det eller ej men jag har redan läst 4 av de,
Det kan bero på att jag har fått nya och bra glasögon som gör att jag äntligen ser i ordning.
Vilken lyx det är att kunna se, och fy fan va trist det är att upptäcka vilken klass fråga det är att kunna köpa glasögon.
Nog om det.

Nu är själva mannen iväg på herrmiddag vilket betyder att jag verkligen får egen tid.
Jag skall festa till med att dusch och göra tonfiskbiffar. Tror jag ?

Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar