onsdag 3 december 2014

En sån dag

Idag är det en sån dag.
En sån dag när jag egentligen inte vill kliva upp ur sängen.
Om man skall tänka positivt så händer det mer sällan nu än förut.
Men ändå finns de kvar dessa dagar.
Jag orkar inte prata med någon
Jag orkar inte ens svara i telefon.
Jag kan inte ta några beslut.
Jag kan inte ens bestämma mig för att hoppa in i duschen.
Som tur är är jag hemma helt själv.
Jag får göra det jag vill (dvs somna i soffan om jag vill och titta på vilket tv program jag vill), det är helt galet men jag vill inget annat just nu än att bara få vara själv.
Det är en dubbel känsla då jag samtidigt får dåligt samvete för att jag tänker så.
Man ska inte det osv osv.
Men va fan, jag behöver det så alltså så gör jag inget.
I morgon är en annan dag och då är det andra regler som skall följas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar