torsdag 28 augusti 2014

Livet

Ibland händer det saker i livet som man bara måste ta hand om.
Folk föds,  folk dör , skitiga kläder måste tvättas.  Ja lite så.
När man som jag är lite skör i nerverna krävs det ibland inte mycket för att allt ska rasa och jag mår skit dåligt. Då orkar jag inte med att vara närvarande.
När någon anhörig kräver att jag finns där så finns jag där. Oavsett anledning.
Inte alltid så klart men om det funkar så gör  det.
Tyvärr krävs det oerhört mycket av mig. Jag lixom försvinner.  Hur jag mår eller känner försvinner på något sätt.
De senaste dagarna har jag vart med om en prövning jag trodde att jag skulle få slippa.
Det fick jag inte.
Sonen har fått en psykos.
Det kan jag säga gott folk att det krävs en del av en som anhörig.

Jag finns här ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar