onsdag 11 juni 2014

Tänk om

Tänk om jag bara för en dag skulle slippa att vara sjuk.
Tänk om jag bara för en dag skulle vakna upp och tänka jippie vilken dag det kommer att bli.

I stället vaknar jag som vanligt och tänker. ..bara jag får sova lite till.
Jag vet att det inte är någon annan som kan göra något åt mitt mående än jag.
Saken är den att just jag kan inte göra något.
Jag har ingen ork.
Jag har ingen lust.
Jag har inte kunskapen om hur jag försonas med vem eller vad jag är längre.

Härom dagen var jag hos min husläkare. Han tog och klämde och kände på mig.
Jag har tydligen kronisk utbredd muskel inflammation.
Grattis.
Det var inte det läskiga. Det läskiga och det mest obehagliga jag har vart med om på länge var att han tog på mig.
Jag har aldrig haft problem med det förut.  Men nu skrämde det mig.
Min kropp äcklar mig.

Det kanske går att göra något åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar