tisdag 10 december 2013

Jag var lite tidig i går till båten som skulle ta mig ut till Ensamheten.
Inga problem tänkte jag, jag kan ju ta en promenad med hundarna.
Jo hej och hå.
Bryggan som båten åker ifrån ligger så långt ut/bort man kan tänka sig.
Man åker tills vägen tar slut och där är bryggan.
Det betyder att det är rätt mörkt där för det är ingen metropol direkt.
Så jag och hundarna gick runt i totalt bäckmörker i ca en timma.
Men det gjorde inte så mycket för vi fick öva på det där med inkallning.

Idag märket vi att Millan va väldig intresserad av att ta sig in bakom en låda under en säng i ett skräprum.
Alltså betyder det att katten har släpat in något spännande.
Typ en liten mus eller så !!!

Efter en stund märker vi att det inte ät en mus utan en liten förskrämd fågel.
Djurvän som han är kan han inte bara släppa ut fågeln och låta naturen ha sin gång. Kärleken alltså.
Så nu har vi den i en katt bur överst i en våningssäng.
Den skall få sova inne i natt sen ska vi kolla den i morgon.

Japp...lite så jobbar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar