torsdag 24 oktober 2013

Tänkte på det

Idag satt jag på den kurs jag går på Alma fhsk. genom UMA.
Många förkortningar där.
Men det är kurs jag går som skall berika mitt liv genom försäkringskassan kan man säga.

Idag vet temat "Självbild"
Jag har som vanligt mina tankat och åsikter. Men det var en synnerligen positiv upplevelse.
Det hela började med att när vi kom in i rummet så låg det en massa svart vita foton på olika saker och föremål och situationer på borden. Vi skulle ta ett eller flera foton som vi tyckte beskrev det som vi är/har/upplever det just nu.
Jag är inte helt av banan helst så nog förstod jag att vi skulle få säga vad de betydde för oss.
Jag hittade två bilder som jag tyckte beskrev eller tilltalade mig.
Det blev rätt roliga och intressanta samtal om våra foton.

Sen pratade vi om vad vi mår bra av !!!
Jag sa direkt att mina barn...och barnbarn mår jag bra av.
Tjejen jag pratade med är absolut ingen jag ens skulle se åt i vanliga fall men hon var bra att prata med.
Hon mådde bra att sätta upp mäl och genom föra det.

Hon sa direkt till mig då att -Annica du är nog en sådan som är en "vårdare". Som mår bra att vårda.

Jisses va det hissnade i magen
47 År gammal och 4 barn senare har en vilt främmande människa sagt till mig att jag är en vårdare för att jag sa arr jag mår bra av att vara med mina barn.
Jag tror att det stämmer.


Tack främmande människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar