fredag 16 augusti 2013

Stigar

Den här stigen är en helt vanlig stig i en skog på en ö i skärgården. Drn har  använts av folk i urminnes tider.  Den enda skillnaden på den här stigen och andra stigar är att drn har används av en människa som har vart med att påverka mitt liv.
Jag blev ju omhändertagen när jag var 13 år. Den människan som var inblandad i våra familj efter det är den som har gått på den här stigen.
Jag fick reda på det härom dagen och det är en märklig känsla.  Men bra. Den människan var nämligen en bra människa.
Men jag kan inte låta bli att tänka tankar som att jag undrar om hon åkte hit ut helgen efter de hade beslutat att omhändert min då nyfödda lillebror.  ( Det var ett bra beslut iof. Han har haft ett mycket bättre liv där han hamnade än han skulle haft hemma)
Då tiden kommer som närmare.
Då tiden blir på något sätt verkligt.

Jag hopas hon hittade frid och styrka här ute, så hon orkade fortsätta sitt jobb.

1 kommentar: