torsdag 16 maj 2013

Städning

I snart två veckor har det städats och kastas saker.
Kärleken har ju gjort sig av med sin lägenhet och flyttat ut till Ensamheten på heltid.
Vilket har inneburit att vi har vart i lägenheten och tömt den.
En del saker har vi tagit ut till ön och en del har jag tagit hit hem till mig,.
Det har inneburit att jag har röjt här hemma och kastat en massa saker.
När jag har gått runt här hemma har jag haft en del tid att funderar.
Det är nog nyttigt att kasta saker. Både i sitt hem och i sitt inre.
När man har röjt och sorterat och plockat undan och tillslut inser att en del av ens liv inte längre ska finnas kvar, infinner sig en del sorg.
En del av ens liv bara vräker man ut på soptippen.
Alla dessa saker man har kämpat för att få ihop.
Alla dessa saker man har en relation till.
De bara vräks iväg.
När man står där och ser sakerna försvinna ner i olika containrar så inser man att man kanske inte är så beroende av saker ändå.
Jag känner så i alla fall.
Jag har svårt att skiljas från saker men när jag väl gör det så känns det inte alls.
Märkligt men befriande.

Nu blir det Ensamheten ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar