måndag 25 mars 2013

Värst

Jag läser i perioder olika bloggar. Det är allt ifrån människor jag känner och en del sök kändisar och sen har jag hittat ett par Goa människor jag följer bara för att jag tycker det är roligt.
Ibland snöar jag bort och jag följer olika länkar och hamnar lite överallt.
Det som slår mig ofta är att de flesta anser att de alltid har det värst. Att just de har vart de struligaste tonåringarna eller att de har minsann har vart med om det mesta.
Det är nog sant jag betvivlar inte det alls. Men att läsa om en 25 åring som skriver "när jag var ung" det får mig att må lite illa.
Kan det vara så att vi har så dålig insikt i våra och andras liv att vi tycker att det just jag har vart med om är så unikt.
 Det är ju bra på ett sätt men jag får tyvärr den uppfattningen att man sätter sig själv på lite för höga hästar och tro att man minsann är en så mycket mer speciell person att man är egentligen är. För vem har inte vart med om en massa och vem har inte en historia som är unik? Och är någon verkligen mer eller bättre eller något annat mer än någon annan?
Eller är det bara jag som blir sur och irriterad för att form vill framstå som mer speciella än de är ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar