lördag 12 januari 2013

Svaret på förra frågan är att: man går vidare, för den man trodde man ville leva med inte var den man trodde. Eller rättare sagt.  Tro inte att du känner någon förrän ni har gjort slut för det är då det visar sig vem man egentligen är.
En av de tjejer jag bodde med för en herrjösse massa år sedan hade en "lista" på egenskaper hon tyckte att sin blivande partner skulle ha. Det var saker som hon i sitt liv ansåg rätt viktiga egenskaper hos en partner.
Jag kommer inte riktigt ihåg alla saker men det var bla.
-Supa personen berusad för att se hur den betedde sig i berusat tillstånd ( det var viktigt för henne att veta hur han var då)
- Resa med personen. ( om man kan rea ihop kan man tydligen leva ihop)
-Ta med till sin familj.
Sist men inte minst så tyckte hon att man skulle göra slut på förhållandet.
Jag har alltid tyckt att det har vart lite snurrigt. Men med åren så har det mer och mer visat sig att det stämmer.
För ingen visar sitt rätta jag som ett ex. Eller så kanske man ser exet med lite mer nyanserade ögon när man inte är så kär längre. Jag vet inte vilket som stämmer mest.
Men sant är det.

Nog om det.
Jag vakande i morse som vanligt. Men det blev ingen vanlig dag.
Min yra hund hade bajsat inne. Inte en, inte två utan fem gånger. Och kräkts.
Så det var bara att ta henne till veterinären.
Efter många om och men så beslutade de sig för att hon har en infektion i kroppen. Vart vet man inte då hon inte visar att eller om hon har ont. Men det visade sig på något blodprov.
Så nu skall virrpannan äta penicillin och sen skall hon bli som ny.
De trodde inte att det hade någon med kramperna att göra utan att det var olika saker. Men helt säker kan man inte vara.
Så jag ber en stilla bön till alla de makter som finns och inte finns, bara hunden får bara kvar ett tag till.


Sa jag att jag va på inledande samtal på min rehab i dag?
Nä hä ???
Jag va på inledande samtal på rehab idag.
I projektet jag skall vara med i har det skett en om organisation så de är inte säkra på hur den nya situationen kommer att bli. OM det nu var så att just jag skulle börja där. För det kanske inte var för mig ändå.
NO SHIT???
Om bara folk visste vart alla dessa skattepengar till all rehab går skulle det bli revolution . Tro mig.
Det är ett skämt.
Men nu ska hon (om jag verkligen skall tillhöra de) höra av sig till mig näst nästa vecka.


Hur jag mår?
Fin fint.
Fins det ingen som har mer skit jag kan få?



3 kommentarer:

  1. Nä, du behöver inget mer skit nu :( Tänker på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Det värmer

      Radera
  2. Hoppas vovven kryar på sig snart! Jag har också dålig erfarenhet av rehab-insatser, många ställen är nog "vuxendagis". Hoppas du hittar nått bra.

    SvaraRadera