torsdag 31 januari 2013

Obegripligt

Jag skulle av någon anledning kolla något i pärmen med massa papper från socialtjänsten om vårat ärende från när vi var små.
Det är ingen rolig läsning kan jag lova.
Det enda som är bra med att läsa där att inse hur långt man har trotts allt har kommit.

Nu får ni ett utdrag:
781017
Hembesök tillsammans med Kjell B
Vi träffar IL och minsta barnet, senare kommer S med en kompis, även A kommer hem men gick ut med hunden på uppmaning av IL.
IL berättar att B den här gången druckit mest varenda dag, att det ofta blev bråk. B var högljudd och barnen blev skrämda. Efter ett gräl gick B ofta ut. De sov på saken och diskuterade nästa morgon att det var dumt och och var vänner igen, till nästa bagatell utlöste nytt gräl.
På torsdagen hade B fått veta att han var utskriven på försökspermission på 6. Mån. Efter ett gräl på kvällen försvann B till stan trotts IL s protester( på natten grips han av polisen och har återigen förts till Sidsjöns sjukhus) K talade om våran kontakt med skolan och ungdomsvården och underströk det allvarliga läget. IL tala om att hon hade låtit S meddela ungdomsvården att de kunde ha öppet igen ett par tre månader till B var tillbaka.
K talade om att B inte kunde bo hemma hos de med hänsyn till barnen.
IL : vad händer om han kommer hem i så fall?
K barnen blir omhändertagna som en sista utväg.
IL tala om att hon hade försökt förmå B att inte dricka. Hon hade tagit ifrån honom nycklarna och sagt att han inte fick bo hemma om han drack. Men han tog ju barnens nycklar och de vågade inte säga nej. Jag sa åt barnen att de skulle säga till B på morgonen att han inte fick dricka, men det gjorde de inte. Det är bara jag som vågar säga nej till B han är inte van vid det.
K frågade om I L hade någon att prata med, det hade hon inte.
Vi kom överens att I L skulle ringa L på måndag.


Ja nog är det märkligt att man ens har överlevt.
Jag tycker inte att man skall skylla saker på en dålig barndom. Men då vill jag också veta hur man gör för att komma över sånt här?
Vem tror att man kan spela normal efter ha levt med sånt här?
Jag är bara glad att det inte är så där mer.

1 kommentar: