torsdag 27 december 2012

Julhelvetet

Jag avskyr den här helgen.
Av många anledningar.
Men mest för att det skall var så in i helvete trevligt och familjigt och mysigt och sitta hemma framför brasan mysigt. Men det sällan är så. För någon.
Utan det är mer av en helg där drömmar och önskningar inte slår in och man bara blir besviken.
Många vill så mycket men det blir inte så.

Jag fick  vara med mina barnbarn i alla fall och det var super mysigt.
Att vakan på julaftons morgon av lilla Sebbe som kommer in och säger. - Ni måste vakna nu inte sova längre.
Det är kärlek det.
Familjen hade hängt upp en strumpa i köket till han där han fick en morgon julklapp.
Han tittade på mig och sa - Farmor. Du får öppna presenter när det är din födelsedag.

Sen åkte vi till väninnan och åt mer julmat och spelade lite spel.
Hur trevligt som helst. Förutom att jag blev magsjuk.
Så det blev en helvetes natt för mig som inte kan spy.

Nu är min halvbrors storebror borta. Försvunnen. Ingen vet vart han är.
Så jag måste nog agera trygg storasyster idag.

Sen träffar sonen sina bröder i centrum idag.
En sammankomst som har uppstått för att de skall få träffa varandra.
Jag vet att det verkar snurrigt och det är det med.
Men de skall träffas och bara fika. Sen får man se vad som händer.
Jag tänkte smyga med så jag fick träffa och bara krama om min större son.
Men jag gör inte det.
Vill inte utsätta han för mer än det han har.

Så jag sitter här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar