lördag 15 december 2012

I dag

Idag för exakt två år sedan träffade jag en man. Jag föll direkt och blev tok kär.
I nästan två år var vi tillsammans i stort sett jämt.
Något hände som jag fortfarande inte kan sätta fingret på vad det var. Men det som hände var att vi har gått skilda vägar.
Jag vill inte lämna ut varesig mig eller mannen. Det finns ingen anledning då jag fortfarande tycker  att det är fantastisk människa och inte vill han något ont i hela världen.
Jag sitter här nu och reflekterar och funderar, sörjer och förbannar mig själv.
Hur blev det så här?
Varför blev det så här?
När skall det bli normalt igen?
Vad är värt att bevara?
Vad skall jag lära mig?
Ja lite sånna tankar har jag nu,

Jag tror att man skall lära sig nått av allting. Vad  jag skall lära mig av det här har jag inte kommit på än. Jag Hoppas jag en dag kommer på det.

Nu ska jag fortsätta slicka mina sår och bara vara.

2 kommentarer: