måndag 10 december 2012

Älskade ungen

Jag har haft äran att ha mitt älskade barnbarn här hemma för första gången över natten.
Det gick faktiskt över förväntan.
Jag hade nog förväntat mig lite mer pip eller någon form av protest. Men icke.
En gång frågade han om vi skulle åka hem till de. Men jag sa nej det ska vi inte.
Då reagerade han lite men det gick över lika fort som det kom.
Sen sov vi och åt och var ute och handlade tillsammans. Så himla mysigt.
Vi tog en liten sakta promenad ner till affären för han måste ju få sitt fredags mys.
Det innebär natur taco chips.
På väg ner till centrum säger han helt spontant att farmor du är bäst.
Det värmer i farmor hjärtat kan jag lova.

Till saken hör att jag från det han var liten alltid sagt att farmor är bäst. Det var nog en av de första sakerna han kunde säga. Och -Nu lugnar du ner dig.
Det har jag lärt han med,
Så frågar man han vem som är bäst så säger han Farmor.
Men den här gången i centrum kom det helt spontant.
Fina ungen.
När jag umgås med han finns det ingen oro.
Det finns ingen ångest. Allt är bara så bra.

Då är det härligt att leva.
Som tur är hänger det kvar ganska länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar