måndag 1 oktober 2012

Varför inte?

Varför inte köra allt på en gång lixom.
Om nått kan gå galet så varför inte köra det på mig?
Just nu känns det lite så.
Eller mycket så om jag skall vara helt ärlig.
Jag skulle ha tjejmiddag här på fredag. Men den är jag tvungen att ställa in. För just den här helgen,eller rättare sagt från och med torsdag så kommer de äntligen hit och skall tapetsera om min lägenhet så det kommer att var kaos här. Bra så klart att jag äntligen får fint här hemma. Men hur kan det komma sig att just den helgen jag hade planerat att ha tjejerna här så kommer målaren?
Min hyresvärd har ändrat sina betal metoder. Vilket ledde till att de har dragit dubbla garage och parkerings avgifter av mig. Det betyder 1500:- minus för mig den här månaden. Värden har som policy att inte betala ut pengar utan de drar av på nästa månads hyra i stället. Det är väl bra på sitt sätt med. Men inte om det är nästan hela ens matbudget.
Jag har sagt upp parkeringen för att jag inte har råd med den, och så dras det dubbelt !!!
Det är så jäkla typiskt att det händer mig.

Hur det skall gå ???
Vetfan,
Jag orkar inte ens tänka på det.
Det finns de som säger att man inte får mer än man klarar av.
Det har visst att göra med nån gud eller fanskap.
Den som tycker så eller tror att det stämmer vill jag prata med. Eller nej förresten. Den kan få byta med mig.

Jag tänkte skriva ett långt inlägg och det där med pengar och dess betydelse. Eller inte betydelse.
Men jag orkar inte det blir bara fel. Det låter bara som jag beklagar mig. Det är inte så.
Det är bara så tungt att inte ha något val.
Jag önskar verkligen ingen att den blir sjuk länge. Det är inte värdigt att leva så här.
Men jag får väl skylla mig själv antar jag.
Någonstans hade jag väl ett val.

Snart är det jul. Tjo ho va kul.
Jag orkar inte ens tänka tanken fullt ut vad det innebär. För jag vet att det inte går ihop ändå.
Någonstans i allt det här skall jag tänka på mig själv.
Se till att jag blir starkare och bli frisk.
Absolut.

Jag återkommer senare med ett mer positivt inlägg.
Sa jag att de kommer och byter fönster här hemma snart med och att jag skall gå på begravning om 2 veckor ?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar