tisdag 2 oktober 2012

Tanke

Jag kan inte få bort tanken som dyker upp i huvudet på mig.
Att jag vill härifrån.

Jag måste koncentrera mig för att inte fortsätta tanken på att bara öppna dörren och gå.
Försvinna.
Bort,
Väck.

Men det gör jag ju inte så klart. Jag kämpar på och låtsat som om inget har hänt. Det blir bäst så.
För alla parter.

(fy fan va jag avskyr det uttrycket)
Det blir bäst så för alla parter.
Min soc assistent sa det till mig när jag hade rymt från mitt fosterhem första gången.
Att jag rymde berodde på att jag ville hem till mamma för att se att allt var bra med henne. Hon levde då med en man som misshandlade henne rätt rejält. Så jag åkte helt enkelt hem för att se hur det var med hennen.
Det blev ett jävla liv och jag blev efterlyst eftersom jag skulle infinna mig på fosterhemmet en viss tid och inte gjorde det.
När jag kom tillbaka så hade vi möte jag mina fosterföräldrar och min soc tant.
Då säger hon :" Annica, det är bäst för alla parter att du stannar här"

Jag vet att jag då tänkte att vadå ALLA parter ???
Jag då ???

Ja jag har svårt att hantera en del saker för jag har aldrig fått lära mig hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar