onsdag 19 september 2012

Rehab

Idag påbörjar jag min rehabilitering.
Tjo ho.
Jag har vart hemma i snart 7 år. Jag undrar vem de lurar om de (FK) tror att jag skall må bättre och bli frisk nu.
Men allt har en mening och ett syfte så det är bara att köra och se glad ut.

Annars då?
Livet har en tendens att ta de mest märkliga omvägar.
Det sägs att man inte får mer än man klarar av. Men då vill jag prata med den som har avgjort att jag tydligen skall vara gjord av pansar och ha en inbyggd stålpinne i ryggen.
För just nu känns det allt annat än att jag klarar nått överhuvudtaget.
Skinnet är tunt som ett silkestyg och under det finns det blottade nerver som inte alls är svåra att röra vid så det gör ont.

Men jag skall tydligen klara det här med.

Citat från Mikael Wiehe


Jag måste gå med väldigt bestämda steg
och ryggen alldeles rak
och med huvudet mycket högt
och blicken fäst rakt framför mej
nånstans mycket långt bort
Jag måste sätta den ena foten
framför den andra
utan att tveka
och aldrig, aldrig nånsin titta ner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar