måndag 24 september 2012

Motivation

Vart hittar man lite motivation?
Motivation till att orka ta tag i saker i sitt liv menar jag.
Ibland funderar jag på alla dessa människor som bara ler och har de bra och deras största bekymmer är att det regnar ute så att de inte kan gå ut för då blir barnen kinkiga ?!?!?!?
Snacka om lyxliv kan jag tycka.
Men det gäller att inte bli bitter utan tänka att alla har sina krig att utkämpa och alla får sin beskärda del av saker som är jobbiga.
Eller att man inte får mer än man klarar av.
Jag vet helt ärligt inte vad jag skall tycka om det.
Jag tycker att jag har fått nog. Jag vet att jag har skrivit om det förut. Men jag menar det verkligen nu.
Det känns som jag bara skulle vilja försvinna. För alltid.
Som tur är finns det några små detaljer som gör att jag inte gör det.
Dessa små saker gör att jag fortfarande står upp.
Nu gäller det att gör det som är bra för mig och hoppas på att saker skall bli lättare att hantera.

En dag skall jag med ha det bara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar