måndag 3 september 2012

Loppor i pälsen

Jag har inte skrivit på ett par dagar på grund av många orsaker. För det första håller jag på att bli farmor igen. Så jag har vart ute och lilltjabo och familjen och hjälpt till lite. Det är inte det lättaste att springa ifatt en liten energisk 2,5 åring när man har stor mage. Så då kommer farmor och jagar lite.

Sen kommer vi till det mindre trevliga igen.
Pappan är i tinget i dag ang vårdnadstvisten.
Vilket har inneburit att det har blivit ännu mera press på lillsonen. För storsonen fixar inte att stå emot pappas påtryckningar så han går i pappans ledband. Han går alltså mellan pappan och lillsonen och kan inte göra något. Lillsonen är starkare och har sagt ifrån att han inte vill bli inblandad. Men storsonen som bor med sin far har inte den styrkan.
Så just nu är de två osams med. För storsonen säger att det är nu det är dags och välja och det är nu man väljer och visa sin tillhörighet !?!?
Han har alltså skrivit det i sms till lillsonen.
Men jag och Mamma J tror inte att det är sonen utan att det är pappan som skriver det och tvingar sonen att skicka det vidare till lillsonen.
Allt är så klart frivilligt och man kan undra varför sonen gör så här. Och svaret är att han kan inte säga ifrån till sin far. Både för att han  är mycket räddare än vad lillsonen är men också för att han bor med sin far som har förmågan att manipulera honom till att göra som pappan vill. Pappan försöker manipulera alla i sin närhet.
Sonen kan inte göra något för det blir bara värre för han själv.
Han svara inte längre när jag ringer. Inte heller när jag skickar sms.
Det finns en stor och överhängande risk nu att jag inte får träffa min stora son igen.
Det skrämmer mig så jag inte vet vart jag skall ta vägen.
Att jag ev skall upp i tinget själv som "vittne" gör mig inte så mycket just nu. Så klart är det inte roligt, men jämfört att inte få träffa sitt barn är det inget.


Solen skiner idag och jag borde ta vara på det. Men de går inte just nu.
Nu gäller det att överleva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar