torsdag 2 augusti 2012

Sorgligt och vemodigt

Att det skall vara så svårt att vara glad och bara njuta av tillvaron. Eller varför ska jag ha så svårt med det rättare sagt ? Jag har tillbringat nästa tre veckor här på underbara Ensamheten. På helgerna har kärleken kommit och nu är lillsonen här. Det är ett par veckor kvar innan allvaret börjar med skola och stads vistelse så jag får göra och vara lite där jag vill. Saken är den bara att jag inte kan njuta helt av tillvaron för jag vet att det tar slut. Min syster och familj kommer ner från norr och det ska ju bli hur kul som helst. Men det är inte att jag är glad över att få träffa henne. Utan jag blir lite sorgsen av att det känns som att det är slut med sommaren här ute. Den är inte det då det är ett tag kvar och det är ju där problemet kommer. Varför inte njuta nu istället för att va sorgsen för att det ska ta slut
Nä idag ska jag göra lite nytta innan kärleken kommer så det blir rent och fint. Då kanske tankarna försvinner.

/ Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar