torsdag 12 juli 2012

En dag

En dag gick det i lugnets tecken. Eller en halv dag i alla fall.
Jag fick en ny titel i går med. Mormors syster eller gammel moster.
Min älskade lilla systerdotter blev mamma till en liten gosse.

I dag kom mitt lilla barnbarn hit och vi var en sväng i parken. Det är en helt underbar känsla att gå iväg med den lilla parveln, hand i hand ner till parken och leka och gunga.
Det är kärlek på hög nivå det.

Sen hem och eländet sätter igång igen.
Pappan till lillsonen har börjat höra av sig.
Sonen förstår vad det handlar om men vill väl ha det bekräftat. Så jag ringer pappans ex som han nu har en vårdnadstvist med. Och jajjamensan. Igår hade de möte och pappan sitter och skrävlar och berättar att han och sonen visst har kontakt.
Mamman vet ju det men kan inte säga nått. Eller kan kan hon men hon vill inte för då får hon mer skit av pappan. För det är nog det värsta han vet. Att hon och jag har kontakt.
Och som den manipulerande människa han är så får han till det så att han vänder det mot henne gentemot barnen på nått sätt.
Så hon vill helst gärna inte säga att vi har kontakt.
Men som sagt.
Det var möte på soc i går och i dag vill pappan ha kontakt med sonen, inte för sonens skull. Utan för att det ska se bra ut för honom själv.
Men som tur är så är sonen en klok son. Så han svarar inte. Varesig på samtal eller sms som pappan skickar.

Jajjamensan det går bra nu.
Men av någon märklig anledning så klara man det med.

I morgon får jag sommarlov på riktigt.
Då far jag till Ensamheten på obestämd tid.
Jag ska börja packa alla olästa böcker nu .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar