söndag 24 juni 2012

Jag har haft en ovanligt bra midsommar. Mest på grund av att dem har firats ( vad det nu är vi firar) med lillsonen och Kärlekens ena son. De har inte träffats förut men det märktes inte alls. De tjattrade på som om de aldrig hade gjort annat. Vi har vart ute på ön med sedvanliga traditioner. Jag är ju inte så mycket för traditioner. Der beror på att jag för det mesta har blivit besviken så många gånger. Då är det bäst att inte ha några traditioner och heller inga förväntningar. Men här ute finns det en del sånna och jag har till och med börjat uppskatta det. Det kan bero på att det är så härliga människor här ute som vi umgås med också. Nu är helgen snart över och de andra har åkt hem. Jag stannar lite till. Både för att jag kan och för att katten inte har kommit hem än. Det känns väll så där. Så jag stannar ett par dagar här ute och ser om han dyker upp. Nu ska jag nog sätta
mig på verandan i solen en stund. I ensamheten. Äntligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar