torsdag 24 maj 2012

Tankar

Dagarna trallar på som vanligt kan man säga. Därav min dåliga uppdatering.
Det blir rätt torftigt tillslut att skriva samma saker.
Så klart händer det alltid saker man kan reflektera över men just nu inget särskilt.
JO en sak då.
Vad gör man av alla dessa tankar man har, och varför tar de aldrig slut?
Jag kan tänka samma tanke flera gånger. Det tar lixom aldrig slut.
Man kommer ju ingenstans heller med de utan de bara går runt där som en gammal film på repeat.
Jag kommer just nu inte på något konkret exempel.
Jag har tyvärr även en tendens att älta saker. Jag ältar och ältar och ältar så jag blir fan trött på mig själv. Och det kan jag sannerligen tala om att det är allt annat än utvecklande.
Varför gör man sånt undrar jag?
Jag ältar inte saker som har hänt utan tankarna är mer av arten att jag funderar på vad som skulle ha hänt om jag inte gjorde på ett speciellt sätt.
Tex varför valde jag att skaffa barn men en psykopat? ( jag visste inte då iof men allt stod ju inte rätt till)
Det kan jag älta, och jag kommer ingenstans för gjort är ju gjort och jag tror att jag har lärt mig något. Eller det vet jag att jag har.
Men gjort är gjort och nu är det bara att tänka framåt. Det gör jag också så klart men tankar bara poppar upp så där utan anledning. Resultatet av det hela är att jag blir rätt låg. Det tar alla energi i från mig känns det som.
Jag vet att man kan gå olika kurser och liknande i sk mindfullnes. Där man lär sig att hantera sina tankar och stå ut när det är jobbigt. Jag har provat.
Det är inget för mig.
Jag är på nått sätt i en annan sfär.
Men det är ju så trendigt nu att bota alla psykiska åkommor med det. Men som sagt. Det är inget för mig.

Nä jag ska sitta här och tänka mina tankar klart för i dag för jag är helt ensam hemma. För i morgon är en annan dag som jag ser fram emot jätte mycket.
Jag skall få tillbringa hela helgen men min Kärlek och bästa vän.
Inte mycket som slår det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar