söndag 15 april 2012

Nya tider.

Häpp så där och så har jag blivit sambo. Eller sambo och sambo.
Kärleken har flyttat in till staden för att arbeta ett tag. Han har ju dock en egen lägenhet och kommer vara där en del, men om jag känner oss rätt så kommer han mest att vara här hemma hos mig.
Trevligt.
För övrigt rullar livet på i sin vanligt trall. Men jag är av någon anledning så otroligt trött hela tiden.
Jag tror att om jag skall amatör psykologisera det hela att det är mitt sätt att hantera llt inte är som det skall.
Det som inte är ok nu är detta faktum att FK börjar kräva en del saker av mig som jag inte är helt redo för.
Om jag någonsin kommer att bli det återstår att se. Så nu stundar ett möte med Psyk och FK.
När jag inte vet vad som kommer att ske eller att jag inte får några direkta besked gör mig orolig och trött.
Det är mitt sätt att hantera min ångest på.

Nog om detta.
Jag hade väninnan över i går. Det var riktigt trevligt. Vi satt och surrade en massa och när hon gick hem fortsatte lillsonen och jag att prata.
 Det va riktigt trevligt det med. Vi behöver nog göra det lite oftare han och jag. Lite mat och lite alkohol, det är inte att förakta ibland.
Det ska nu inte förväxlas med att jag fyller pojken och vi sitter här och blir sentimentala. Icke.
Utan det är mer att det kommer fram saker och funderingar från den lilla pojken som börjar bli man först efter ett tag. ( undrar jag vad han har fått det ifrån ??? )
Vi har bra prat när vi sitter så där själva.
Jag fick en fundering om jag inte skall boka in liknande kvällar med han. Där vi bestämmer att vi äter lite och dricker något gott och sen bara umgås.

Sen det mest trevliga i natt var att när jag tillslut gick och la mig i sängen så ligger den jag sover bäst ihop med i min säng.
DET är något att se positivt i allt detta att det blir en förändring.

Sen kom den större sonen hit i kväll med. Så helgen kan inte sluta bättre trotts allt.

Det kanske inte är bara är dåligt med förändringar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar