fredag 6 april 2012

Motivation

Jag har en massa saker jag borde göra.
Gå ner en hel del i vikt är en sak som är rätt viktig.
Men jag har absolut ingen motivation.
Alls.
Jag tittar på tränings sidor, på bloggar om folk som har gått ner i vikt.  Tips trix och det mesta som har med viktnedgång att göra. Man kan nog säga att jag är rätt fixerad vid tanken på att gå ner i vikt och bli mer aktiv.
Men igen. Jag har absolut ingen motivation. Ibland har jag det och orkar en hel del. Tar en extra sväng efter att ha gått ut med hundarna. Jag går upp för trappen mins en gång vara jag i stället för hissen. Jag tänker nästan jämt på vad jag äter och tycker själva att jag äter rätt bra. ( iaf om man jämför med många andra jag känner)
Tyvärr är det inget av det som hjälper mig att förlora vikt.
Så vad händer ? Jo motivationen försvinner fortare än kvickt.
Och jag är så trött på hela situationen.
Jag är trött på att aldrig känna att jag är fin. Jag är trött på att ständigt tänka på vad jag har eller kommer att stoppa i mig. Jag är trött på att inte orka. jag är fan trött på mig själv att jag inte har den karaktären som så många andra har.
Less och usel känner jag mig.

Kontentan av det hela ???
Jag måste nog inse att jag har haft en ätstörning i mer eller mindre hela mitt liv.
Jag har aldrig varit nöjd med min vikt. Jag kan se på kort från tiden efter jag hade fått mitt 4de barn.
Jag tycker själv då att jag va jätte fet. Om man jämför med nu så ser jag ut som en pinne då.
Då blir jag så sorgsen att det här har påverkat mig så länge. Att det har upptagit så mycket av min energi när jag bara hade kunnat vart nöjd.
Ja jag vet att mycket av det här har att göra med att trivas med sig själv...yada yada yada.
Men jag gör ju inte det. Jag ser mig inte ens i spegel och vägrar vara med på kort.
Som tur är har jag en Kärlek som tycker att jag duger som jag är.
Men det hjälper inte mig i mitt självförakt.

Tyvärr är det så att när jag tar upp det här med min läkare eller de på psyk så tar de det inte helt på allvar. Det är lite pinsamt att prata om det på något sätt.
Motivationen blir inte större då heller.

Hur jag ska komma ur det?
Jag vet så väl att det bara är jag som kan göra något åt det, och att jag måste förändra min alltid och börja älska mig själv.
Men om det inte går då?
Om jag har försökt det med.
Less så in i he...te less är vad jag är på det iaf.

1 kommentar:

  1. Du är finast i hela världen. Älskar dig precis som du är. Det är så här du är och det är så här jag älskar dig. Kan andra tycka att du är fin, så borde du tycka det också. Du är min du.

    SvaraRadera