fredag 27 april 2012

Jag vet att jag är sämst på att uppdatera bloggen just nu. Hur kommer det sig kan man ju undra. Har jag inget att skriva längre eller händer det inget i mitt liv. Jo då nog händer det saker alltid. Men dem senaste tiden har jag haft en tomhets känsla. Det är fullt med tankar och känslor där inne men det är inte ordning på nånting. För att få lite inspiration till att skriva vad jag tänker slö surfar jag runt bland bloggar jag följer, och de jag inte följer. Men då infinner sig en stor stor trött/ bitterhet. Jag är verkligen inte bitter MEN. Vad är det som händer där ute bland " vanliga" människor? Antingen ska de handla en ny klänning för någon bloggträff eller så tipsar de om hud hår eller annat ytligt trams. Icke att förglömma dessa tränings bloggar och hur bra de har det nu när de är vältränade och inte feta längre. Det är då jag blir trött och ännu mera tom. Livet? Vad är livet?
Jag är verkligen ingen som dömer eller vill göra det. Men vart finns allt det där äkta? Vart finns alla normalt udda unikna personerna? Jo det är ju vi. Men är det så att de flesta är ytliga och ska på bloggträffar? Då tänker jag att jag måste gå ut i världen och göra mått. Förändra. Påverka. Men som sagt. Vem är jag att döma. Jag kanske ska bli lite friskare först. Ja just det jag hade ju egna problem. Man kanske ska städa utanför sin egen dörr först?

1 kommentar:

  1. Hejsan Annica!

    Jag förstår hur du kan känna dig och må när du läser andras bloggar som verkar helt bekymmerslösa och bara drömmer på. Dom allra flesta av oss har nog fått sin dos av den jobbiga sidan av livet, men det kanke är så att vi tacklar våra bekymmer på lite olika sätt... Och vad vet vi egentligen om andra, bara genom att läsa vad bloggarna skriver? Inte så särskilt mycket egentligen, skulle jag tro... bara det dom vill att vi ska veta...
    Så gör jag i alla fall! Det är min grej! Och du skriver som du tycker, det är väl bra!

    Varma kramar!

    SvaraRadera