onsdag 7 mars 2012

Naturliga tjejen

Jag är en sån som tror på att ju mer naturligt desto bättre.
Dock lever jag inte upp till det alltid men jag tro på själva iden att vara så nära naturen som möjligt. I allt man gör.
Det innebär att jag till exempel nästan aldrig köper mat i halvfabrikat hem till oss. Jag har förvisso Billys pan pizza i frysen nu, men det är mest för att sonen ska  få i sig nått när jag inte är hemma. Han lagar visst mat men jag dövar mitt dåliga samvete när jag är borta med lite skräp mat till han.
Jag har utsatt mina söner för massa olika mat rätter med mer eller mindre framgång. Men det tar sig. det mest udda jag har provat att göra själv var ketchup. Jag gillar inte det annars men det verkade så kul att göra så det gjorde jag. Bara för att skryta så kan jag säga att det blev hur bra som helst.
Jag skulle passa perfekt på någon liten gård på landet där jag kan sköta mig själv. Lite höns och en potatis åker. Sen klara jag mig.
Nu till dagens historia.
Jag har sen snart 1 år tillbaka slutat tvätta håret med schampo. Det finns lite olika anledningar till det, men den stora saken är att jag har stor och mycket hår som är en blandning mellan svinto och tagel.
Den sk balsam metoden trodde jag skulle passa mig perfekt för där använder man bara balsam i håret. Och ja håret blir rent och fint. Jag har den senaste tiden läst en massa olika artiklar om att Ricinolja i håret skulle vara grejjen. Håret skulle bli både längre och mjukare.
Sagt och gjort klev jag in på apoteket och köpte en flaska idag.
Hem och kleta in det i hårbotten. Jag kan lova att det var ingen rolig historia då Ricinolja är väldigt kladdigt.
Under tiden det satt i var jag väldigt skeptisk till om det här verkligen skulle fungera.
Inte nog med att jag hade Ricinolja i håret. Jag testade dessutom att smälta några magecyl och lite honung och kleta in i ansiktet.Det skulle göra susen för en gammal grå vinterhud.
Sonen kom ut från sitt rum och frågade bara.: Va fan gör du ???
Ja ja vad gör man inte för skönheten?
Efter ca 1 tim kom på det ögonblick då allt detta skulle bort och ut.
In i duschen och i med en massa balsam. Närmare bestämt 4 ggr.
Ja jävlar.
Det kändes lite mysko. Mest tror jag för att den där jäkla Ricinoljan är så kletig så händerna är helt mjuka nu med.
När jag kommer ut från duschen så Ploppar jag mitt hår.
Dvs jag torkar det inte med handduk som vanliga människor. Utan jag sätter upp det som i en turban på huvudet.
















Nånting sånt.
Resultatet då?

Jag säger bara PROVA SJÄLVA.
Håret är som lent sammet och lockigare än aldrig förr.
Ansiktet känns inte som mitt. Det känns som någon som har tagit hand om sitt ansiktet och vårdat det med dyra märkes krämer.

Jag lägga in lite länkar som är hur roliga som helst att läsa.

Lady Dahmer
Lockigt

1 kommentar:

  1. Hej, jag har en frågestund på min blogg och tänkte fråga ifall du ville skriva några frågor? Självklart länkar jag din blogg och jag har även över 600 Unika besökare om dagen! :)

    http://yoyossecret.blogg.se/2012/march/fragestund.html

    SvaraRadera