söndag 11 mars 2012

En fråga?

Först var jag ett par dagar med min Kärlek. eller han var här rättare sagt. Sen har jag vart på Åland med bästa vännen. Därav att jag har vart lite frånvarande.
Det är jag ju ändå så det är väl inge ovanligt. Men nu vet ni varför jag har vart frånvarande.


Jag vet att jag har en massa kloka läsare och nu har jag en fråga.
Följande scenario gäller.
Två systrar har stått varandra väldigt nära hela livet. Deras barn har mer eller mindre växt upp tillsammans.
De har massor med gemensamma vänner:
De har bott på samma ställen genom åren.
Syster nr 1 träffar en man och förlovar sig.
Syster nr 2 är singel.
Mannen och syster nr 2 är väldigt goda vänner och gör massa roliga saker ihop, då syster nr 1 inte orkar eller mår dåligt.
Syster 2 träffar en gammal kärlek från tonåren.
Gamla kärleken visar sig vara gift. Han har även en älskarinna. Men det gör inte syster 2 något.
Syster 1 och mannen separerar. Men syster 2 och mannen fortsätter att umgås. Dock som vänner.
Ja han umgås en del med syster 1 med. De utbytet tjänster kan man säga.
Nu kommer själva saken.
På en fest där båda systrarna är med, och mannen , och gamla kärleken. uppstår tycke mellan gamla kärleken och syster nr 1.
De får i hop det och är sååååå kära.
Det gills ju inte av släkt och vänner. Att syster 1 har "tagit" syster 2s "lover". Ja han är fortfarande gift och bor med sin fru. Men det gör inte syster 1 något heller. För han älskar ju henne mest av alla och både frun och syster 2 förstår ju inte honom utan det gör bara syster 1.
Nu har syster 2 avsagt sig systerskapet med syster1. De vare sig pratar eller umgås. Inte ens när en i familjen går bort blir de sams.
Ett år senare är gamla kärleken trött på syster 1 och börjar ringa till syster 2 igen. Syster 2 köper det med hull och hår.
Så nu är det tillbaka på ruta ett. Förutom den saken att systrarna fortfarande inte pratar med varandra.
Ja gamla kärleken ör fortfarande gift och bor med sin fru.
Men han älskar ju syster 2 mest av alla och det är bara hon som förstår honom.

Vad är detta ett tecken på och vad ska man säga?
Vem som är mest störd vet jag inte och det spelar ingen roll för vem är jag att döma.
MEN va fan är det för fel på folk undrar jag?

3 kommentarer:

  1. Mannen i fråga verkar vara ett ärkepucko tycker jag...

    SvaraRadera
  2. ja verkligen.
    Men varför går man på det???
    De är ju inte ensamma om att gör det heller.
    Märkligt.

    SvaraRadera
  3. Jag hade lite svårt att hänga med i relationssvängarna.... och känner ju inte personerna och historiken i fråga, men visst är det trist med strul?!

    Kram på dig!

    SvaraRadera