lördag 25 februari 2012

Ny blogg

Jag har tänkt på en sak
Nämligen om att starta en ny blogg. Den skulle i såfall heta Salvtägen 6
Varför kan man undra då?
Jo jag låg senast i natt och funderar då jag inte kunde sova på det.
Jag har som bekant flyttat in i en ny lägenhet.
Den ligger i ett höghus i en förort till Stockholm som heter Hökarängen.
För er som vet, ni vet.
För er som inte vet så kan jag säga att Hökarängen inte har det bästa rykte direkt.
Som förort alltså.
Det  är lite orättvist, för ryktet finns kvar sen 50 talet då det fanns massa lägenheter här som "gubbar" fick. Det förekom även en massa lägehet som kriminalvården hade. Det vill säga att det rörde sig kanske inte helt rumsrena människor här förr i tiden. Till en vis del är det fortfarande så men å andra sidan är det så överallt.
Så till själva saken då.
I mitt hus där jag bor så rör det sig hela tiden.
Det låter jämt.
De som bor över mig tex har en liten unge som är vaken till efter 22 varje kväll. Tro mig jag vet. För de låter ungen springa i hallen och in i varagsrummet fram och tillbaka.
Fram och tillbaka.
Varje kväll.
Det är lite tröttsamt.
På bara den lilla tiden jag har bott där har jag stött på de mest underliga människor som finns. Kul på sitt sätt. Mycket att reflektera över.
Den trevligaste är fortfarande den Romska tjejen som så glatt hejjade på mig och höll upp hissdörren.
Det finns alltså en uppsjö av historier som skulle  platsa i en egen blogg.
Nu ska jag och min Kärlek äta.
Vi är själva på Ensamheten och ska se schalger.
Jubel och klang

1 kommentar:

  1. Hej Annica!

    Det var längesedan jag tittade in här hos dig på "Mina dagar i ord", så det var en del att ta igen...
    Jag blir både glad och ledsen av det jag läser och vet inte riktigt vad jag ska tro....
    Du skriver långt ifrån "ytligt" som du uppger i din profil... Vad är då ytligt?!
    Kärleken och Ensamheten, det ligger mycket laddning i dom orden!

    Varm kram! Ta hand om dig....

    PS. Om du startar den nya bloggen "Salvtängen 6"(?) hoppas jag att du ger dig till känna så jag får följa med dit! DS.

    SvaraRadera