tisdag 21 februari 2012

Mor lilla mor

Jag har nog fan den dummaste mamma man kan ha.
Det måste vara så.
Jag ringde henne idag för att fråga vad vår faster heter i efternamn. I min enfald trodde jag att hon skulle komma ihåg det då mamma och pappa ändå va gifta. Min pappa är död sen 22 år tillbaka så han kan inte svara på det. Min farfar och farmor är döda de med så de kan inte svara på det heller.
Min mamma frågar då varför jag vill ha tag på faster. Jag vet inte om jag behöver motivera för henne varför jag vill ha tag på min faster men jag säger att det vore kanske kul att se henne och min kusin innan det är för sent.
Min korkade korkade mamma säger då att farmor hon dog bara. Hon ville nog inte leva mer !!!
Farfar dog ju för att han var övergödd !!!
Vad det nu hade med saken att göra vet jag inte.
Då inflikar hon även med att fråga om jag skulle komma på Lördag?
Varför då måste jag ju undra...hon skall iof ta hand om en hund av hon som har tagit min Tintin. Tintins nya ägare har lite för många hundar och just den här lilla skulle passa hos min korkade mamma.
hur jag nu blev inblandad vet jag inte men det förväntas då så klart att jag ska köra upp hunden till mamma.
Nåväl jag undrar ändå varför jag skall komma just på lördag. Då slår det mig att min mamma fyller år.
Till saken hör att hon har inte vart hos mig på min födelsedag sen jag var 3 år. Så jag vet inte om det känns så där helt självklart att jag skall komma till henne.
Men vi får se.
Dessutom har fanskapet inte sett mitt älskade lilla barnbarn.

Om jag gillar min mamma får ni gissa själva.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar