onsdag 1 februari 2012

Jag avskyr själv att bloggar jag följer inte uppdateras. Så därför borde kanske jag göra det då själv.

Det har vart ett par rätt intensiva dagar här hemma. Fin besök från Norr med följden av att jag inte kunde sova med Kärleken. Men däremot med en liten tjej i sängen. Det är inte riktigt lika dant kan man säga. Jag är inte riktigt van att få en liten hand instucken under mig när jag sover. Men det gick bra för det är rätt mysigt med.
Sen fixade vi och donade och hade kalas för 18 åringen. Jag tror att han var rätt glad.
I den här familjen finns det ju lite konflikter runtomkring. Vilket höll på att bli lite tokigt. Men med lite tankeverksamhet och gemensamma beslut gick det med.
Sen va vi ett gäng på bandy på söndagen. Systersonen spelar ju i Haparanda/Torneå bandy och det spelade så lämpligt på Zinken. Mycket trevligt.
Ylva fick för sig att vi skulle möblera om och det fattades en bokhylla. Men tack vare blocket så fick vi tag på en alldeles utmärkt en rätt billigt. Så den åkte vi och hämtade mitt i allt. Med den följden att det blev en fest med tillhörande ommöblering. Det går inte att berätta helt rättvist hur en sån sak kan gå att genomföra samtidigt man bjuder på mat och fika. Men eftersom hon inte är direkt diskret och blyg satte hon nästa alla som var här i någon form av jobb. Så nu är det riktigt fint här hemma. Det är bara en kartong kvar att packa upp av alla vi hade med oss. Det känns riktigt skönt faktiskt.
Så nu börjar finliret. Det där angenäma att man får sätta upp saker och flytta om så att saker hamnar där de ska.
Kärleken har vart inne hos mig en hel vecka. Det är ju så klart jätte skönt att få ha lite vardag med han med. Tyvärr  blir det desto tristare nu när han sak fara hem. Vi ses ju i helgen men det är ändå tråkigt när man är van och vill vara nära.
Det kommer tyvärr bli lite förändringar här framöver vad det gäller att jag är hemma mer. En liten/ stor son behöver lite extra stöttning i livet ett tag.
Men det blir nog bra.
Vår tid kommer där vi får vara tillsammans jämt.

Nu står det Tacopaj på schemat.

1 kommentar:

  1. Den kärleken, den kärleken! Ingen större risk att ni går och nöter på varandra iaf ;) Vem behöver inte lite extra stöttning ibland i livet? Liten/stor son & mamma: Lycka Till!

    Ta hand om er allihopa!

    SvaraRadera