onsdag 9 november 2011

A little bit of heaven

Jag såg just en film om en tjej som visste att hon skulle dö. Det kan ju verka lite makabert när just det har hänt min Kärlek.
Men den såg jag i alla fall.
Då blir jag arg på mig själv. Sitta här och lipa och tycka synd om mig själv när det är så att folk vi älskar dör ifrån oss. Det kan man göra väldigt lite åt. Men att förändra sitt liv som inte är som man vill. Det kan man göra något åt. Man är skyldig sig själv det. Man är skyldig de som finns runt omkring en det.
Jag vet hur det är att leva med tanken att ge upp. Att helt enkelt släppa taget och bara dö. Det är inte så lätt att leva med de tankarna. Men skillnaden är att jag fortfarande har en möjlighet att göra något bra med mitt liv.
Så känns det nu.
När ångesten och depressionen slår till med sin fulla styrka är jag dock inte lika målmedveten. Det är själva sjukdomens karaktär. Men jag vill försöka. Jag vill göra något.
Jag vill känna att jag lever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar