tisdag 11 oktober 2011

Hjälp med hyran ???

Jag har funderat på ett par saker de senaste dagarna
Nämligen:
Varför tyckte Juholt att han skulle få hjälp med hyran?

Jag vet inte på kronan, öret eller ens tusenlappen vad Juholt tjänar men jag gissar på minst 100.000 i månaden. Nånstans läste jag 140.000 kronor och det är nog där på ett ungefär som sanningen ligger.

Det intressanta i det här är varför Juholt satt sig på sin socialdemokratiska röv och fyllt i ett papper som ska ge honom bidrag till hyran.
Hans svar på den frågan är: "jag trodde att jag hade rätt till det".
Och min fråga är, men spelar det någon roll?

Spelar det någon roll om man har rätt till avdrag på tre, fyra, sju eller tio papp i månaden när man tjänar över 100.000 kronor?
Finns det ingenting i kroppen på Juholt som säger att han borde betala sin hyra själv, oavsett om han har rätt till avdrag?

Tydligen inte.

Socialdemokratin, en för alla, alla för en.
Eller som i Juholts fall då, tjäna för fem, pynta för en. Och helst inte det heller.

I dagens borgerliga samhälle fungerar det så här: OM man är sjuk (som man inte kan rå för) så har vi i Sverige en sak som kallas välfärd. Där alla människor är med och efter egen förmåga bidrar till det vi alla kan och har nytta av på olika sätt. När man blir sjuk kan det hända att man behöver den hjälpen.
Då finns det något som heter Bostadsbidrag. Det kan man även få om man är barnfamilj och inte tjänar så mycket. Av någon anledning så tror de som bestämmer att när man blir sjuk, särskilt när man är sjuk länge så kan man klara sig på 65% av sin inkomst.  Märkligt men så är det. Ok vi går vidare.
Det där bostadsbidraget är baserat på din inkomst och beroende på hur stor lägenhet du har. Men du kan icke ha hur stor lägenhet som helst. Det kan ju alla förstå. För det ska stå i proportion av hur många barn du har. Jag tror att ni börjar förstå.
MEN det är nu vi kommer till det märkliga.

Hur i helvete kan de som sitter och får 140000:- / månad ha rätt till bostadsbidrag?
Och en annan fråga är det ens tillåtet att ha en övernattningslägenhet?

ja jävlar det gäller att skilja på skit och pannkaka. Det har jag märkt det.

Politiker. Tror jag ska bli det.
Hmmm undrar jag varför den där 22 årige SD politikern sitter kvar mandatperioden ut ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar