tisdag 7 juni 2011

Tokig ?

Ibland funderar jag på hur det kommer sig att jag mår dåligt.
Det är inte alltid så enkelt att svara på.
Men här kommer en liten liten förklaring.
Jag somnade ca 1 i natt. Och vaknade av att den första lastbilen lämnade av varor till det pågående bygget på min gata. Rakt utanför mitt sovrumsfönster. Sen kom det lastvilar i lagom sinande ström fram till kl 6. Då börjar bilarna komma som använder min lokalgata som genomfart.
kl 6.35 är det ett jäkla liv utanför på gatan. Det lät som om någon fick stryk. Så jag tittar ut och mycket riktigt ser jag en kille få stryk. De två kombattanterna skiljs åt då den ena går där i från. Den som har fått stryk springer nedåt gatan men vänder. Då han har tappat bort sin sparringpartner hittar han en annan morgonvandrare. Som i godan ro är på väg till jobbet. Mannen är alltså kl halv 7 ute efter att slåss. På min gata. Utan för mitt fönster.
Va fan är det för fel på folk???
Jag är så evinnerligt trött på att inte få sova som jag behöver.
Jag är så trött på att inte få ro.
Jag är helt enkelt trött på att inte kunna få frid i mitt eget hem.
Det kan inte vara så. Eller det får inte vara så att det enda stället jag får frid på är Ensamheten. Missförstå mig inte nu. Det jag menar är att jag med glädje är där så mycket jag får. Men jag kan inte vara där så mycket jag borde. För min skull.
Det är bara ett par år eller mer innan jag kan gör som jag vill. Eller göra det just jag behöver.
Så om det ska vara så här så vet jag inte vad jag tar mig till.
Det här är inte klokt i alla fall.

*snark*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar