fredag 10 juni 2011

Slut och över

Vilken dag. Phu.
Och alla överlevde.
Det började redan i onsdags.
Jag och killarna flyttade om saker och rum här hemma. Det var kanske inte det bästa alternativet att göra det just den dagen då det både va 25 grader varmt ute och hade regnat. Men men. Sagt och gjort. Vi lyfte bar och kånkade.Mitt i allt åkte jag och hämtade Kärleken som skulle uträtta lite saker här i stan. Sen mera hem och flytta runt saker. Och kasta.
Jag är verkligen inge bra på att kasta saker. Jag har någon konstig böjelse där. Jag kan inte skiljas i från saker. Jag tror i min amatör psykologiska hjärna att det är för att jag har skiljt från för mycket saker i livet redan.
Men när jag väl gör det så är det så skönt. Och det behövdes verkligen kan jag säga. av någon märklig anledning  har en del kläder krympt i skåpet?!?!
Nå väl. Framåt kvällen hämtade jag Kalixar på Arlanda. Trevligt som fan att bara ha de här. Det slår mig allt när jag är med de hur mycket jag tycker om de. Tackvare alla våra moderna medier så har vi ju en mera vardaglig kontakt. Och det är jag så tacksam för.
Nå väl vi fixade lite smörgåstårta och somnade i  värmen.

Sen upp tidigt på Torsdag morgon och iväg till Skolan och Förlorade sonens avslutning.
Ja vad kan jag annat säga än att stoltare mamma gick inte att hitta i den där aulan.
Han och hans nystartade band spelade två låtar. Den första var.

Sen sjöng själva sonen


Och efter det tackade han sina lärare för att de hade hjälpt han att klara av sin skolgång,
och SINA FÖRÄLDRAR.

Sen tittade vi när de åkte iväg med flak och allt det där.
Sen hem igen och vänta på att han skulle komma.
Stor sonen med flickvän och barnbarn kom en sväng. Så roligt att få se den lilla lite.
Sen körde storasyster Kalixarna till flyget.
Sen va det en trött tjej här hemma. Det kan jag lova.
Så mycket intryck och så mycket glädje på en dag är lite mycket för en skadad människa.
Jag kan lixom inte ta in allt.

Så nu ska jag ta lillasonen och alla djur och åka ut till Kärleken.
Till och med kattfan ska få komma med till ön.
Nu måste det väl ändå vara sommar va?

*häpp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar