onsdag 20 april 2011

Så då så sitter jag här igen och tänker på den där hunden Laika.
Henne sände man upp i rymden utan mat.
Och tjejen på tv som presenterar nyheter från olika delar av landet har någon form av ätstörning.

Vad har då dessa två saker med mig mig att göra förutom att jag vet hur det känns för de båda?
MAT
Man kan inte leva med det och inte utan det.
Exakt som allt annat i livet.

Men vad kan man lära sig???
Eller vad menar jag???
Det tål att tänkas på för nu är det mat. Som jag har lagat.
(alltså är jag inte som Laika!)

Och justede... ni som är så kloka. Vad ska jag göra med min lilla hund?
Ja jo hon är jätte fin. (NOT) och jätte liten (JA). Men hon mår nog inge bra.
Hon är en rädd liten sak som skäller först av alla. Som ligger högst upp på soffryggar. Som gömmer sig bakom mig när någon närmar sig. Och det gäller både människor och andra djur. Hon bjäbbar och skakar och tycker nog inget i livet är roligt. Vad gör man med en sådan hund?
Att lämna bort henne är inget alternativ. Eller jag tror inte det. För hon är såååååå beroende av mig. Hon sitter utanför toa när  jag är där!! Hon sitter under min stol när vi sitter ute.Hon skäller på grenar som vajjar i vinden. Osv osv.
Vad att göra???
Alternativ 1 är att någon tar henne som verkligen förstå vad det innebär.
Alternativ 2 Spruta / sova sig lite.
Alternativ 3 ???

Hjälp...


*tjock*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar