söndag 10 april 2011

Hemma?

Ja vad är hemma egentligen?
Är det där man bor eller där man vill vara. Eller där man känner sig hemma?
Vad gör att man känner sig hemma då?
Ja inte är det då saker.
Och inte är det gamla saker som man tror att man behöver för att ha ett liv.
Och inte är det att ha en egen dörr att stänga som sig.
För mig är det stället där jag har de människor jag gillar.
Sen är det inte så viktigt det där, har jag kommit på, med mitt eller ditt.
Jag har verkligen trott det. Att mitt hem är min borg osv. Det är den ju till en viss del så klart. För jag har ju ändå trotts allt lyckats bygga upp allt det jag har runt mig helt själv.
Men jag känner mig hemma på andra ställen med.
Eller är det så att jag vill bort ifrån det ansvar det innebär att ha ett eget hem och liv?
För att jag är så trött på att vara den som måste driva runt hela cirkusen själv?
Jag vet inte.

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det är en mix av båda sakerna.
Men ingen fara. Jag ska inte göra något nu. Jag ska inte ta några konstiga eller drastiska beslut. Än.
Men hemma vill jag känna att jag är.

*gone*

1 kommentar: