måndag 4 april 2011

Efter att ha tillbringat ett par underbara dagar i Ensamheten va jag tvungen att åka hem.
Jag hade gjort det tidigare om det bara gick. Men eftersom det inte går båtar hela tiden och att färdas på andra sätt är otänkbara så var det bara att köpa läget.
Varför jag ville hem ???
Fyran hade ringt mitt i natten. Det såg jag när jag vaknade. Efter många om och men ringer han  mig och talar om att han ligger på SÖS. (för er som inte vet vad de tär så är det ett av Sthlms största sjukhus)
Han hade vart på partaj med kompisar och gått därifrån och lyckats trilla så illa så han fick åka ambulans in till SÖS. Nej inte helt nykter och Ja väldigt skamsen.
Eftersom han är under 18 va jag tvungen att komma och kvittera ut han. Så det va bara snällt åka dit och göra det.
Ögonbrynet fick sig en rejäl törn. Men tydligen är det bara manligt att ha ärr där. (Enligt expert utlåtande)
Ja varför ska det vara enkelt  när nästan allt kan krångla?

Men nu är det en ny dag.
Vi skulle på utvecklingssamtal i hans skola idag. Men både han och jag har lyckats titta fel så det var i morgon. Rätt skönt då jag har blivit rejält förkyld igen.

Nu ska jag vårda barn och städa. Fan vilket glamoröst liv jag har. Undrar om det finns någon som vill byta ???

*fifan*

2 kommentarer:

  1. Jag kan byta, mitt är ungefär sådär som ditt. ;)

    SvaraRadera
  2. Det kanske skulle va en bra ide. =)

    SvaraRadera