onsdag 27 april 2011

Att gå in i sig själv eller inte

Fördelen med att ha varit sjuk (om det nu kan finnas någon sådan) Är att man känner igen symtomen när de kommer.
Nu tex är nått på gång.
Hur jag märker det ?

Jag kan inte vara närvarande. I nuet.
Jag orkar inget.
Jag måste sova mycket.
Jag vill vara själv.

INTE OK.

Men va fan ska jag göra åt det då?
Vad kan jag göra åt det?
Förutom att sova då.
Jag borde göra en massa saker. Som att kasta ut min inneboende tex som BARA tar en massa energi från mig och är en extra börda. Det om något kommer att sänka mig.
Jag måste gå på mötet på Fredag och ta den hjälp som jag och sonen ev kan behöva.
Jag ska och vill gå på studentskivan på Fredag. Treans tur att ha det nu.

Det måste göras och till en viss del är det ju kul saker. Men för mig i min lilla värld blir det MÅSTEN. Och det är inte ok för mig.
Jag fixar verkligen inte när det blir för många saker att ta hand om samtidigt för mig. Det som förut var för mig och för andra människor är helt självklart, är inte det längre. Jag får bara bara panik.
Det enda bra som sagt är att jag känner igen det.
Men det gör det inte lättare på något sätt.

Som tur är får jag ha min Kärlek här ett par dagar.
Det är en stor stor trygghet.
Men jag kan eller vill ju inte att han ska behöva vara med mig jämt för att jag ska vara trygg. Inte hans jobb direkt.
Det finns massor mer att skriva om det men jag orkar faktiskt inte just nu.

*gone*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar