torsdag 17 mars 2011

Norrlänning

Så kom jag då än en gång åkt till Kalix.
Systar mi behöver lite hjälp med liten Tilda när maken är borta ett par dagar.
Bra ursäkt för att få åka upp igen.

För hon har fyllt år och behöver mig att baka tills hon ska ha kalas i morgon.
Hmmmm.
Men det är lungt.
Killarna har hundarna hemma och jag har flygit. Så nog har jag det bra alltid.
Sen är det rätt skönt att få vad lite själv med henne. För vi är ju jämt som en sämre Taikon familj annars. Det blir som inte så mycket tid över för bara hon och jag.
Så vi började dagen men en lyx frukost i Kalix.
Trevligt.

Det är bra för min sargade själ just nu att komma iväg lite och vara behövd.
Alla resor är ju bra även om det bara är till norr.
Det sätter lite perspektiv på saker.
Inget blir ju förändrat men det gör att jag får tid till att fundera i lungn och ro och lite tid att få gör nått annat än att bara må dåligt.

Appropå det.... jag har gjort mig av med min bil.
Jag har inte riktigt råd just nu.
Det ska bli riktigt riktigt spännade att se hur det går.
Just nu känns det som ett bra beslut. Blir det för besvärligt måste jag ordna det.
För jag fixar ju inte alltid att åka komunalt.
Ja ja nog tjatat om det.

*gone*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar