söndag 27 mars 2011

Att få sitta så här med ett oskrivet blad är en riktigt lyx.
Men det skapar samtidigt prestations ångest.
Jag har länge tänkt att jag ska skriva något om vad jag har gått igenom. Min barndom och allt det där.
För att få lite mer fakta och få reda på när saker hände beställde jag för ett par år sedan en massa journaler från Soc. Det va en spännande läsning på många sätt.
Det var även något av det mest deprimerande jag någonsin har läst.
Efter det så har mina skrivar ambitioner nästan försvunnit.
Vad som hände ? Jag vet inte. Men den där längtan att få min historia skriven blev så smutsig när jag läste det som har skrivits om oss. Och det som har skrivit om oss är ändå fakta.

För att tydlig göra det lite citerar jag från en innerliggare från Socialtjänsten 1979-12-06

"..Då han dricker fungerar dock inga normala spärrar för Björn. Så är det exempelvis i berusat tillstånd han vid flertal tillfällen har slagit Inga-lill. att han skulle ge sig på barnen förnekar dock Inga-lill. Vid dessa samtal kom man slutligen fram till att Björn skulle skaffa eget boende. Barnen återvände efter sommar efter sin vistelse på sommmarhem.

I mitten av augusti blev Inga-lill så svårt misshandlad av Björn ute i bostadsområdet att hon måste uppsöka sjukhus. Flera vittnen fanns till händelsen och Björn greps av polis och häktades. Inga-lill var till en början mycket arg och besviken på Björn, trotts detta var hon inte villig att stå för någon anmälan mot Björn.

Vid hembesök tillsammans med Gunnel Lundmark framkom att barnen var mycket uppskärrade över Björns misshandel av Inga-lill. De två äldsta barnen Susanne och Annica förklarade att de inte tänkte bo kvar hemma om Inga-lill lät Björn flytta hem igen. Inga-lill verkade dock beredd att återigen glömma det som har hänt och ville ge Björn en ny chans. Då vi gjorde klart för Inga-lill att vi efter den senaste misshandeln absolut inte kan tillåta att Björn finns i familjen utan att detta skulle få till konsekvens att vi måste omhänderta barnen sade Inga-lill att detta kanske skulle bli det bästa som hände. Det stod vid detta samtal klart att hon inte var beredd att ge upp sitt förhållande till Björn. Björn som ej längre är strafffriförklarad sitter för närvarande på den öppna Åby anstalten och kommer att friges den 16 december 1979."

Förtydligande Inga-lill = Min mamma Björn = Min styvfar

Detta är skrivet på 1st blad av ca 200. Så fortsätter det i all evinnerlighet.

Inte fan är det konstigt att man inte är som man borde.
För allt det här har jag gjort allt för att fly ifrån. Jag har aldrig fått möjlighet att bearbeta det här. Jag tycker å ena sidan att jag borde väl ha kommit över det. Å andra sidan förföljer det mig hela tiden. Och vad jag ska göra av det vet jag inte.

*gone*

2 kommentarer:

  1. Huuuu! Det där var tufft.

    KRAM, KRAM

    SvaraRadera
  2. Mmmm tyvärr är det bara en liten del. Det tar ett tag att orka läsa. Men det ger en rätt bra förklaring på varför jag mår som jag gör.

    SvaraRadera